Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
I. CIKK
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
(1) Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) szabályozzák a kereskedő és a fogyasztó közötti jogviszonyt az www.zazza.hu weboldalon (a továbbiakban: „webáruház”) keresztül történő árubeszerzés során.
(2) A fogyasztó által a webáruházon keresztül történő vásárlásra a jelen Általános Szerződési Feltételek, valamint a Szlovák Köztársaság hatályos, általánosan kötelező érvényű jogszabályai vonatkoznak.
(3) A kereskedő a ZAZZA, s.r.o. nevű gazdasági társaság, székhelye: Petöfiho 4, 080 01 Prešov, Szlovákia. Kapcsolattartási és postacíme: Pondex / ZAZZA, s.r.o., Erzsébet királyné útja 57-61. (33-as iroda), 1142 Budapest, Magyarország. Cégjegyzékszám: 47 336 871, Adószám: 2023824770, ÁFA-azonosító: SK2023824770. A társaság a Kassai Kerületi Bíróság (Prešov) cégjegyzékében bejegyezve: Sro szakasz, betét száma: 28409/P. A kereskedő e-mail címe: info@zazza.hu, telefonszáma: +36 1 445 1646.
(4) Fogyasztó az a természetes személy, aki a távollévők között kötött adásvételi szerződés alapján nem üzleti tevékenysége vagy hivatása keretében vásárol árut.
(5) Áru minden olyan kézzelfogható, mozgatható dolog, amelyet a webáruházon keresztül értékesítenek.
(6) Adásvételi szerződés az a szerződés, amelynek tárgya a webáruházban kínált áru megvásárlása, és amely távollévők között jött létre a kereskedő (mint eladó) és a fogyasztó (mint vevő) között.
II. CIKK
ÁRURENDELÉS
(1) A webáruházon keresztül csak olyan fogyasztó adhat le rendelést, aki betöltötte a 16. életévét.
(2) A kereskedő a rendelés beérkezését e-mailben erősíti meg. E visszaigazolással a rendelés kézbesítettnek és kötelező érvényűnek minősül, ezáltal a kereskedő és a fogyasztó között távollévők között létrejön az adásvételi szerződés.
(3) A fogyasztó a rendelés során köteles megadni a következő adatokat: nevét és vezetéknevét, postai címét (beleértve a házszámot is), e-mail címét és telefonszámát. A fogyasztónak továbbá fel kell tüntetnie a megrendelt áru nevét és leírását, a darabszámot, valamint a rendelés dátumát. (A webáruházon keresztül leadott rendelés ezeknek a követelményeknek automatikusan megfelel.)
III. CIKK
AZ ÁRUK ÁRA
(1) Az aktuális árak a webáruházban vannak feltüntetve. Ezek az árak nem tartalmazzák az áru fogyasztó által megadott helyre történő kiszállításának költségeit, valamint a választott fizetési módhoz kapcsolódó díjakat.
(2) Az áru ára egy darabra vonatkozik, kivéve, ha az áru jellege (különösen például fülbevaló, cipő stb.) vagy a leírás másként nem rendelkezik.
(3) A webáruházban feltüntetett árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az árváltozás esetén a fogyasztó és a kereskedő számára az a vételár az irányadó, amely a rendelés visszaigazolásának időpontjában érvényes volt. Ez nem érinti a kereskedő és a fogyasztó jogát a szerződéstől való elállásra.
IV. CIKK
FIZETÉSI FELTÉTELEK
(1) A fogyasztó az ellenértéket utánvéttel, bankkártyával vagy a kereskedő bankszámlájára történő átutalással fizetheti meg, hacsak a jelen Általános Szerződési Feltételek másként nem rendelkeznek.
(2) A fogyasztó köteles megfizetni az áru vételárát, valamint – szükség esetén – a szállítási költséget és a választott fizetési módhoz kapcsolódó díjakat.
(3) Az egyes fizetési módokra és azok költségeire vonatkozó további információk a kereskedő weboldalán, a Szállítás és fizetés menüpontban találhatók: https://www.zazza.hu/szallitas-es-fizetes/
V. CIKK
SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK ÉS AZ ÁRUK KISZÁLLÍTÁSÁNAK KÖLTSÉGEI
(1) A kereskedő vállalja, hogy a megrendelt árut haladéktalanul, legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül kiszállítja a fogyasztónak, kivéve, ha a kereskedő és a fogyasztó másként állapodnak meg.
(2) Amennyiben a fizetés banki átutalással vagy befizetéssel történik a kereskedő számlájára, a szállítási határidő attól a naptól kezdődik, amikor az összeg jóváírásra kerül a kereskedő bankszámláján.
(3) Az árunál feltüntetett szállítási határidő kizárólag tájékoztató jellegű. Ez a határidő általában betartásra kerül, azonban a kiszállítás időtartamát számos, a kereskedő akaratától független tényező befolyásolhatja, különösen az állami ünnepnapok a kereskedő vagy a fogyasztó országában, az időjárási körülmények, illetve vis maior események.
(4) A szállítás módját a fogyasztó a rendelés leadásakor választja ki.
(5) Az egyes szállítási módokra és az áruk fogyasztó által megadott címre történő kiszállításának költségeire vonatkozó további információk a kereskedő weboldalán, a Szállítás és fizetés menüpontban találhatók: https://www.zazza.hu/szallitas-es-fizetes/
VI. CIKK
JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK
(1) Az adásvételi szerződés megkötésével a kereskedő vállalja, hogy a fogyasztónak az árut a megállapodás szerinti minőségben és mennyiségben szállítja le.
(2) Az adásvételi szerződés megkötésével a fogyasztó kötelezettséget vállal arra, hogy az árut átveszi, és kifizeti annak vételárát, beleértve a szállítási költséget és – adott esetben – a választott fizetési módhoz kapcsolódó díjakat is.
(3) Az áru tulajdonjoga, valamint a véletlen megsemmisülés, véletlen romlás vagy elvesztés kockázata a fogyasztóra akkor száll át, amikor az áru kiszállításra kerül, azaz abban a pillanatban, amikor a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi a megrendelt áru minden részét. Amennyiben a fogyasztó több árut rendelt egy rendelésben, és azok külön kerülnek kiszállításra, a tulajdonjog és a kockázat az utolsóként kiszállított áru átvételével száll át. Ha az áru több részből vagy darabból áll, a tulajdonjog és a kockázat az utolsó rész vagy darab átvételével száll át a fogyasztóra.
(4) A kereskedő jogosult részleges teljesítést nyújtani, amennyiben a rendelkezésre álló készlet nem elegendő a fogyasztó teljes rendelésének teljesítéséhez.
(5) A fogyasztónak joga van a kereskedőhöz panaszt vagy helyreigazítás iránti kérelmet benyújtani, amennyiben a felek között vita merül fel a hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítésével kapcsolatban, vagy ha a fogyasztó úgy véli, hogy a kereskedő megsértette valamely fogyasztói jogát.
(6) A fogyasztónak joga van alternatív vitarendezési eljárás (ADR) kezdeményezésére, ha a kereskedő a panaszra elutasító választ adott, vagy 30 napon belül egyáltalán nem válaszolt.
Az alternatív vitarendezési szervek egyike a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (Slovenská obchodná inšpekcia), amelynek honlapja: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
Az alternatív vitarendezési szervek teljes listáját a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma teszi közzé weboldalán:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
A fogyasztó az Európai Bizottság online vitarendezési platformján keresztül is kezdeményezhet eljárást: http://ec.europa.eu/odr.
Az alternatív vitarendezés részletes feltételeit és a kérelem formai követelményeit a 391/2015. sz. törvény szabályozza az alternatív fogyasztói jogviták rendezéséről, valamint egyes törvények módosításáról.
(7) A kereskedő jogosult harmadik személy részére értékesíteni azt az árut, amelynek tulajdonosa a fogyasztó, vagy azt az árut, amelyet a kereskedő a hibás termék helyett küldött, amennyiben a fogyasztó a terméket hat hónapon belül nem veszi át. Magasabb értékű áru esetén a kereskedő erről a szándékáról a fogyasztót előzetesen tájékoztatja, és ésszerű póthatáridőt biztosít számára az átvételre. A termék értékesítését követően a kereskedő köteles a fogyasztó részére a termék eladásából származó bevételt kifizetni, miután abból levonta az őrzéssel és értékesítéssel kapcsolatban felmerült indokolt költségeit, feltéve, hogy a fogyasztó a tájékoztatásban megjelölt határidőn belül igényt tart a bevétel rá eső részére. Amennyiben a termék nem értékesíthető, vagy az értékesítésből várható bevétel nem fedezné az őrzés és eladás költségeit, a kereskedő jogosult az árut saját költségére megsemmisíteni.
VII. CIKK
TERMÉKÉRTÉKELÉSEK
(1) A webáruházban kizárólag olyan termékértékelések jelennek meg, amelyek valóban azoknak a fogyasztóknak a véleményei, akik az adott terméket ténylegesen megvásárolták a webáruházon keresztül.
(2) Az a fogyasztó, aki regisztrált felhasználó a webáruházban, értékelést adhat az általa megvásárolt termékről.
(3) A termékértékelések ellenőrzési és jóváhagyási folyamaton mennek keresztül. Amennyiben egy regisztrált fogyasztó olyan terméket értékel, amelyet a webáruházban vásárolt, a kereskedő az értékelést ellenőrzi és jóváhagyás után közzéteszi.
(4) A kereskedőnek joga van megtagadni az értékelés közzétételét, különösen abban az esetben, ha az értékelés külső hivatkozásokat, gyűlöletkeltő megnyilvánulásokat, trágár szavakat, zaklatást, fenyegetést, személyeskedést, rágalmazást, botrányos vagy erőszakos tartalmat, csalásra, törvénytelen vagy veszélyes tevékenységre utaló információkat, félrevezető vagy nem aktuális adatokat tartalmaz, illetve ha fő célja más vállalat vagy weboldal reklámozása.
(5) A kereskedő nem tudja ellenőrizni, és nem vállal felelősséget a harmadik felek weboldalain megjelenő termékértékelések tartalmáért.
VIII. CIKK
FELELŐSSÉG A HIBÁKÉRT
(1) A termék hibásnak minősül, ha nem felel meg a Polgári Törvénykönyv 615. §-ában meghatározott követelményeknek, vagy ha használatát harmadik személy jogai – beleértve a szellemi tulajdonhoz fűződő jogokat is – akadályozzák vagy korlátozzák.
(2) A kereskedő felel minden olyan hibáért, amely a termék átadásakor már fennállt, és amely az átadástól számított két éven belül jelentkezik. Ha a hiba ezen időszakon belül nyilvánvalóvá válik, vélelmezni kell, hogy a hiba már az átadáskor is fennállt, kivéve, ha ennek ellenkezője bizonyítást nyer, vagy ha ez a feltételezés a termék vagy a hiba jellegével ellentétes.
(3) Ha a kereskedő felelős a termék hibájáért, a fogyasztónak joga van a hiba kijavítását vagy a termék kicserélését kérni, jogosult megfelelő árleszállításra, illetve elállhat az adásvételi szerződéstől.
(4) A fogyasztó a hibás teljesítésből eredő jogait csak akkor érvényesítheti, ha a hibát a felfedezésétől számított két hónapon belül közli, legkésőbb azonban a VIII. cikk (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártáig. A hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlása nem zárja ki a fogyasztó kártérítési jogát a hiba miatt keletkezett károkért. A fogyasztót megilleti a joga arra, hogy megtérítést kapjon az ésszerűen felmerült költségeiért, amelyek a hiba bejelentésével és a hibás teljesítésből eredő jogai gyakorlásával kapcsolatban merültek fel. A fogyasztó ezt a költségtérítési igényt legkésőbb két hónapon belül köteles érvényesíteni a kereskedőnél, attól a naptól számítva, amikor a kijavított vagy kicserélt terméket átvette, az árleszállítást megkapta, vagy az árat a szerződéstől való elállás után visszakapta. E határidő elmulasztása esetén a jog elévül.
(5) A hiba bejelentése távolról is megtörténhet – a kereskedő székhelyére, levelezési címére vagy e-mail-címére küldve. Ha a fogyasztó postai úton jelenti be a hibát, és a kereskedő a küldeményt nem veszi át, a küldeményt a kézbesítés megtagadásának napján kézbesítettnek kell tekinteni.
(6) A fogyasztónak joga van megválasztani, hogy a hiba kijavítását vagy a termék cseréjét kéri. A fogyasztó megfelelő árengedményt kérhet, vagy elállhat a szerződéstől anélkül, hogy további határidőt adna, ha a) a kereskedő nem javította meg és nem cserélte ki a terméket, b) a kereskedő megtagadta a hiba kijavítását, mert a javítás vagy csere lehetetlen vagy aránytalanul költséges, c) a termék ugyanazt a hibát mutatja javítás vagy csere után is, d) a hiba olyan súlyos, hogy azonnali árengedményt vagy szerződéstől való elállást indokol, vagy e) a kereskedő kijelentette, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a hibát ésszerű határidőn belül vagy a fogyasztó jelentős nehézségei nélkül nem orvosolja. Ha a szerződés több termékre vonatkozik, a fogyasztó csak a hibás termékre vonatkozóan állhat el a szerződéstől. A többi termékre csak akkor állhat el, ha ésszerűen nem várható el tőle, hogy a hibás termék nélkül megtartsa azokat. A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől, ha a hiba kialakulásában közrehatott, vagy ha a hiba jelentéktelen. A bizonyítás terhe, hogy a fogyasztó közrehatott-e a hiba keletkezésében, illetve hogy a hiba jelentéktelen-e, a kereskedőt terheli.
(7) A fogyasztó a hiba bejelentésekor köteles megadni az azonosító adatait vagy a rendelési számot, a hiba leírását és a választott megoldási módot. A hibát online űrlapon keresztül is be lehet jelenteni. A fogyasztó köteles a hibás terméket a kereskedő székhelyére vagy kapcsolattartási címére eljuttatni.
(8) A kereskedő a fogyasztó részére a hiba bejelentését követően haladéktalanul írásos visszaigazolást ad a hiba bejelentéséről. A visszaigazolásban a kereskedő megadja a hibajavítás határidejét, amely nem haladhatja meg a hiba bejelentésétől számított 30 napot, kivéve, ha az objektív, a kereskedő által befolyásolhatatlan okból indokolt.
(9) A kereskedő a hibát a fogyasztó bejelentését követően ésszerű határidőn belül díjmentesen, saját költségén kijavítja vagy a terméket kicseréli, anélkül, hogy a fogyasztónak jelentős nehézséget okozna, figyelembe véve a termék jellegét és a fogyasztó célját. Ésszerű határidőnek tekintendő az az időtartam, amely a kereskedő számára szükséges a hiba megítélésére és a termék javítására vagy cseréjére, figyelembe véve a termék és a hiba jellegét, súlyosságát. A kereskedő jogosult mindig a javítás helyett a hibás termék cseréjére, amennyiben ez nem okoz jelentős nehézséget a fogyasztónak. A kereskedő a kijavított vagy kicserélt terméket a fogyasztóhoz ugyanazon vagy hasonló módon juttatja el, ahogyan a fogyasztó a hibás terméket eljuttatta, hacsak a felek másként nem állapodnak meg.
(10) A kereskedő jogosult megtagadni a hiba kijavítását, ha a javítás vagy csere lehetetlen, illetve aránytalan költséggel járna minden körülményt figyelembe véve. Ilyen esetben a kereskedő legkésőbb a termék visszajuttatásától vagy annak bizonyításától számított 14 napon belül visszafizeti a fogyasztónak a vételárat, attól függően, hogy melyik következik be hamarabb.
(11) A fogyasztó jogosultságának értékelésekor árengedményre vagy a szerződéstől való elállásra a d) és e) pont szerint figyelembe kell venni minden körülményt, különösen a termék típusát, értékét, a hiba jellegét és súlyosságát, valamint azt, hogy a fogyasztótól ésszerűen elvárható-e, hogy bízzon a kereskedő képességében a hiba elhárítására. Az árengedmény mértékének arányosnak kell lennie az eladott termék értéke és a hibátlan termék értéke közötti különbséggel.
(12) A kereskedő a szerződéstől való elállás esetén legkésőbb a termék visszajuttatásától vagy annak bizonyításától számított 14 napon belül visszafizeti a fogyasztónak a vételárat. A vételár visszatérítését vagy az árengedmény kifizetését a fogyasztó által a vételár megfizetésére használt módon teljesíti, hacsak a fogyasztó kifejezetten nem egyezik bele más módba. Minden, a visszatérítéssel kapcsolatos költséget a kereskedő visel.
(13) A hiba bejelentésétől a fogyasztó általi átvételig eltelt idő a jótállási időből nem számít bele. Ha a terméket kicserélik, a jótállás újraindul a csereátvétel napjától.
(14) Ha a kereskedő megtagadja a felelősséget a hibáért, az elutasítás indokait írásban közli a fogyasztóval. Amennyiben a fogyasztó szakértői véleménnyel vagy akkreditált, hivatalos vagy bejelentett szervezet által kiadott szakvéleménnyel bizonyítja a kereskedő felelősségét a hiba miatt, ismételten bejelentheti a hibát, és a kereskedő nem tagadhatja meg a felelősséget. Az ismételt hiba bejelentésére a VIII. cikk (4) bekezdésében meghatározott határidők nem vonatkoznak. A fogyasztó költségtérítési jogaira a VIII. cikk (4) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni.
(15) A hibás teljesítésből eredő jogok egyéb feltételeit a Polgári Törvénykönyv 618. §-a és következő rendelkezései szabályozzák.
ČLÁNOK IX.
PRÁVO SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(1) A fogyasztónak joga van indokolás nélkül elállni a távollévők között kötött adásvételi szerződéstől a termék átvételétől számított 14 napon belül. A fogyasztó indokolás nélkül elállhat a szerződéstől még az elállási határidő kezdete előtt is. Ha a szerződés több termékre vonatkozik, a fogyasztó részlegesen is elállhat, azaz csak a szerződés egyes termékeire vonatkozóan.
(2) A termék átvettnek minősül a fogyasztó vagy általa kijelölt harmadik személy (a fuvarozó kivételével) részére történő teljes átvétel időpontjában, vagy ha a termékeket külön-külön szállítják, a legutolsóként kézbesített termék átvételének időpontjában, illetve több darabból álló termék esetén az utolsó darab átvételének napján.
(3) A fogyasztó az elállási jogát írásban, e-mailben vagy online űrlapon keresztül érvényesítheti. Az elállási nyilatkozatban a fogyasztó megadja az azonosító adatait (pl. név, cím) és a visszaküldendő termék(ek) megnevezését, továbbá feltüntetheti a rendelési számot és bankszámlaszámot. Az online elállási űrlap a következő címen érhető el: https://www.zazza.hu/aru-visszakuldese/
(4) Az elállási határidő betartottnak tekintendő, ha a fogyasztó legkésőbb az utolsó napon elküldi az elállási nyilatkozatot a kereskedőnek.
(5) A fogyasztó köteles a távollévők között kötött szerződéstől való elállást követő 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni a terméket a kereskedőnek. A határidő betartottnak tekintendő, ha a fogyasztó legkésőbb az utolsó napon feladja a terméket. A visszaküldés költségét a fogyasztó viseli.
(6) A fogyasztó tudomásul veszi, hogy a kereskedő nem veszi át az utánvéttel történő küldeményeket.
(7) Az elállás során a fogyasztót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli. A fogyasztó felel a termék értékcsökkenéséért, amely a termék kezeléséből adódik, ha az a termék tulajdonságainak és működésének megismeréséhez szükséges mértéket meghaladja.
(8) A kereskedő köteles az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszafizetni a fogyasztónak minden, a távollévők között kötött adásvételi szerződés alapján vagy annak kapcsán befizetett összeget, beleértve a szállítási, postázási és egyéb költségeket. A kereskedő az elállás mértékének megfelelően köteles visszatéríteni a befizetett összegeket, ha a fogyasztó nem az egész szerződéstől állt el.
(9) A kereskedő nem köteles a fogyasztónak megtéríteni a további költségeket, ha a fogyasztó kifejezetten más szállítási módot választott, mint a kereskedő által kínált legolcsóbb szokásos módot. A további költség a fogyasztó által választott szállítási mód és a legolcsóbb szokásos szállítási mód közötti különbséget jelenti.
(10) A kereskedő nem köteles visszatéríteni a befizetett összegeket az elállás során, amíg a termék vissza nem érkezik, vagy a fogyasztó nem igazolja a termék visszaküldését.
(11) A kereskedő köteles a befizetett összegeket ugyanazon módon visszafizetni, ahogyan a fogyasztó teljesítette a fizetést, anélkül, hogy ez akadályozná a kereskedőt abban, hogy más módot állapodjon meg a fogyasztóval, feltéve, hogy a fogyasztónak nem számítanak fel díjat a visszafizetéssel kapcsolatban.
(12) A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől olyan termék esetén, amely a fogyasztó egyedi specifikációi szerint készült vagy egyedi igények szerint gyártott, illetve ha a termék védőcsomagolásban érkezett, amelyet egészségügyi vagy higiéniai okokból nem lehet visszaadni, feltéve, hogy a csomagolás sértetlen volt a kézbesítéskor.
X. CIKK
A KERESKEDŐ SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁSI JOGA
(1) A kereskedő jogosult elállni a szerződéstől, ha a készlet kimerült, a termék nem elérhető, vagy ha a kereskedő minden ésszerű erőfeszítés ellenére sem képes a terméket a fogyasztónak a megállapodott határidőn belül vagy az e-shopban feltüntetett áron leszállítani, vis maior esetén, illetve ha a kereskedő nem kapta meg a rendelés ellenértékét (ha a fogyasztó előre fizetést választott). Az elállást a kereskedő e-mailben közli. Ha a szerződés több termékre vonatkozik, a kereskedő részlegesen is elállhat, azaz csak a szerződés egyes termékeire vonatkozóan.
(2) A kereskedő köteles az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszafizetni a fogyasztónak minden, a távollévők között kötött szerződés alapján vagy annak kapcsán befizetett összeget, beleértve a szállítási, postázási és egyéb költségeket. Ha a kereskedő csak a szerződés egy részétől áll el, a visszatérítés mértéke az elállásnak megfelelő legyen.
(3) A kereskedő köteles a befizetett összegeket ugyanazon módon visszafizetni, ahogyan a fogyasztó teljesítette a fizetést; ez azonban nem akadályozza a kereskedőt abban, hogy a fogyasztóval más visszafizetési módot állapodjon meg, feltéve, hogy a fogyasztónak ebből semmilyen díjat nem számítanak fel.
XI. CIKK
SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
(1) A személyes adatok kezelésének feltételeit a kereskedő weboldalán, külön szekcióban található tájékoztató tartalmazza: https://www.zazza.hu/adatvedelem/
XII. CIKK
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
(1) A fogyasztó kijelenti, hogy a rendelés leadása előtt megismerte jelen Általános Szerződési Feltételeket, és azokat elfogadja.
(2) A fogyasztó hozzájárul ahhoz, hogy a számlát elektronikus úton kapja meg.
(3) Az információs társadalmi szolgáltatás nyújtója a kereskedő, akinek azonosító és elérhetőségi adatai a jelen ÁSZF I. cikk 3. bekezdésében találhatók. A szolgáltató tevékenységét felügyelő hatóság a Prešov-i kerület SOI Felügyeleti Osztálya, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov.
(4) A jogviszonyok és a jelen ÁSZF-ben kifejezetten nem szabályozott feltételek, valamint az esetleges, a feltételek megszegéséből eredő viták a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint rendezendők.
(5) Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025.10.10. napjától lépnek hatályba.
Prešov, 2025.10.10.
TÁJÉKOZTATÁS
1. A szerződéstől való elállás joga
Jogában áll a jelen szerződést indoklás nélkül, 14 napon belülől elállni.
Az elállási határidő 14 nappal azután jár le, hogy Ön vagy általa kijelölt harmadik személy, a fuvarozót kivéve, átveszi az utoljára kiszállított árut.
Az elállási jog gyakorlásához kérjük, tájékoztasson minket döntéséről egyértelmű nyilatkozattal (például postai levélben vagy e-mailben) a következő címen: Pondex / ZAZZA, s.r.o., Erzsébet királyné útja 57-61. (33-as iroda), 1142 Budapest, Magyarország, vagy info@zazza.hu. Ehhez felhasználhatja a szerződéstől való elállás mintanyomtatványát, amelyet átadtunk vagy elküldtünk Önnek, de annak használata nem kötelező.
Ha kívánja, a szerződéstől való elállásra szolgáló online űrlapot, vagy bármely egyértelmű nyilatkozatot elektronikus úton is elküldheti weboldalunkon keresztül: https://www.zazza.hu/aru-visszakuldese/. Ebben az esetben az elállás átvételét haladéktalanul, tartós adathordozón (pl. e-mailben) visszaigazoljuk.
Az elállási határidő betartottnak tekintendő, ha az elállási jogról szóló nyilatkozatot elküldi, mielőtt a 14 napos határidő lejárna.
2. A szerződéstől való elállás következményei
A szerződéstől való elállás esetén visszatérítjük Önnek az összes, a szerződés megkötésével kapcsolatosan kifizetett összeget, beleértve az áru kiszállítási költségeit is. Ez nem vonatkozik a kiegészítő költségekre, ha Ön más szállítási módot választott, mint a legolcsóbb, általunk kínált szokásos szállítási mód. A visszatérítés legkésőbb az elállási nyilatkozatunk átvételétől számított 14 napon belül történik. Az összeget ugyanazzal a fizetési móddal térítjük vissza, amelyet Ön a fizetéshez használt, kivéve, ha kifejezetten más fizetési módot jelölt meg, és minden további díj felszámítása nélkül.
A visszatérítésig várhatunk az áru visszaküldéséig a címünkre, vagy amíg Ön bizonyítja, hogy az árut visszaküldte, attól függően, melyik történik előbb.
Kérjük, küldje vissza az árut vagy szállítsa el címünkre legkésőbb a szerződéstől való elállás joga gyakorlásának napjától számított 14 napon belül. A határidő betartottnak tekintendő, ha az árut a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi. Az áru visszaküldésének közvetlen költségeit Ön viseli.
Ön kizárólag az áru értékcsökkenéséért felel, amely az áru olyan kezeléséből ered, amely meghaladja az áru természetének, tulajdonságainak és funkcióinak megismeréséhez szükséges mértéket.